infoubatgugurkandungan

Un

Sarawak|Semenanjung|Sabah|ubat gugurkandungan 2019

Topic:Pil peluntur, jual ubat gugur kandungan, pil lancarhaid ,cara penggunaan pil cytotec,ubat untuk kehamilan,ob3bulan,perbidanan,gugur kandungan dengan pil mtpkits,harga pilcytotec di farmasi,pil gugur kandungan 2018,ubat gugur di sabah,ubat untuk menggugurkan kehamilan,pil gugurkandungan 5bulan, harga pilcytotec cod farmasi miferriston di farmasi,ubat utuk gugurkan kehamilan,ubat gugur kandungn ubat gugur.com,cara gugurkan kehamilan,harga pil cytotec miferpristol difarmasi,klinik gugurkan kandungan di sarawak,ubat gugurkandungan 3bulan,pil pulihrahim,cara penggunaan pilcytotec pfizer,obat gugur kehamilan 8minggu,pil gugur kandungan 6bulan,klinik gugurkan kandungan di kelantan,ubat untuk menggugur kan kehamilan 3bulan,pil gugur johor,obat gugurkan kandungan 8minggu,cara gugur kandungan dengan pilcytotec fprizer,ubat gugurkandungan 2bulan,ubat gugur kandungan dikedai ubat cina,harga pil cytotec miferpriston di farmasi guardian,obat gugurkan kehamilan 6minggu,pil gugur janin,klinik gugur kandungan di sabah,ubat gugur kandungan 2019, harga pil cytotec misopristol,pil gugur kandungan cod,ubat gugur kandungan 1bulan,klinik gugurkn kandungan murah,pil gugur puchong selangor,pil gugur kandungan 2O19,kedai ubat cina jual ubat gugur kehamilan,obat gugurkandungan 3bulan, cara mengatasi kehamilan,klinik gugurkan kandungan dijohor,pil gugur kandungan murah, pil lancarhaid,ubat untuk gugurkan kandungan, cara gugur kandungan dengan pil cytotec pfizer, obat gugurkan kehamilan 4minggu,cara gugurkan kandungan dengan cepat,pil asidfolic,ubat gugur kehamilan murah 2bulan,klinik gugurkan kandungan di selangor,pil cytotec untuk menggugur kehamilan,jual ubat gugur kandungan
ubat gugur kandungan online,obat gugurkan kehamilan 6minggu,pil lancarhaid,pil gugur kan kandungan difarmasi,harga pilcytotec miferprize ubat gugurkandungan 1bulan,cara penggunaan pil miferpriston,ubat untuk gugur kandungan 3bulan,pil perancang hamil,ubat gugur 5bulan,pil gugur kandungan 2O19,obat gugur kehamilan cod
pil cytotec pfizer,klinik perbidanan wanita,ubat gugur kandungan 6minggu,rawatan sakitpuan untuk wanita hamil,ubat untuk gugur kandungan

Mempunyai penyakit kelahiran pramatang,fabrio, kandungan luar 

Home »

Benarkah Makan Nanas Boleh Menggugurkan Kandungan?fakta atau mitos


Buah Nanas

HERBACYTOTEC.COM - Ada mitos, buah nanas tidak boleh dimakan ibu hamil karena boleh menyebabkan keguguran. Benarkah demikian?

Mengikut kajian pakar nanas memiliki kandungan nutrisi yang tinggi. Buah ini mengandung vitamin B1, B2, B3, B5, B6, dan C, juga mempunyai, tenaga, kalium, betakaroten, asam folat, dan serat.

Banyak sekali manfaat kesihatan yang dapat dari kandungan nutrisi tersebut, di antaranya untuk mengatasi sembelit, nyeri menstruasi, flu, cacingan, serta menjaga kesihatan mata, gigi, ginjal, jantung, tekanan darah&masaalah tulang.

Dengan kandungan neutrisi tersebut, para ahli dan kebidanan menyimpulkan bahwa konsumsi nanas sangat bermanfaat untuk kehamilan. Secangkir nanas mengandung 80-85 mg vitamin C, yang mendorong pertumbuhan kolagen.

Kolagen berperanan dalam pertumbuhan kulit, tulang, tulang rawan, dan otot-otot bayi, demikian menurut situs pakar perbidanan Vitamin C ini juga berperan dalam mengatur metabolisme dan mengubahnya menjadi energi.Â

nanas juga mengandungi zat besi, nutrisi yang penting untuk menghasilkan darah. Sedangkan kandungan folatnya membantu mencegah cacat otak pada bayi.

Kandungan seratnya yang tinggi membantu mencegah sembelit. Selain itu, nanas juga membantu mengatasi mual dan muntah pada pagi hari.

Menurut the medicalherb dalam bukunya, What to Eat When You're Pregnant, mitos nanas boleh menggugurkan kandungan berasal dari adanya suatu enzim (bromelain) yang memecah protein. Padahal, janin yang baru terbentuk terbuat dari protein, sehingga bromelain diasumsikan dapat menyebabkan perdarahan dan keguguran.

Mengonsumsi seporsi (secangkir) atau dua porsi nanas segar setiap minggu selama trimester pertama kehamilan dinilai sihat.

Tentu, akan lebih baik jika Mama berkonsultasi dengan doktor/pakar untuk memastikan bahawa kondisi kehamilan Mama cukup sihat untuk mengonsumsi nanas.

 satu buah nanas mengandung bromelain dalam jumlah yang sangat sedikit. Nanas boleh saja memicu keguguran apabila Mama mengonsumsi 20 sampai 30 buah nanas utuk sekali makan.

Kalaupun Mama mengonsumsi banyak sekali nanas sekali makan, hasilnya paling-paling mulas dan diare. Rasa mulas inilah yang diduga merangsang rahim dan mempercepat kelahiran (keguguran).

 Diingatkan kepada ibu hamil tak mungkin mengonsumsi 10 sampai 30nanas  sekali makan, boleh dikatakan tidak benar nanas boleh menggugurkan kandungan&hanya mitos.

Laman utama

Farmasi

Gaya hidup

Peluntur hamil

Informasi

Artikel

Tanya doktor/pakar

Aduan

ubatgugur.com


ARTIKEL YANG DIPROMOSIKAN
Bagi yang bersebab untuk mendapatkan ubat gugurkankandungan tulen,dipercayai,selamat, tiada kesansampingan&dijamin keberkesanannya,HUBUNGI-0134854940call@watsapp@sms@facebook@wech(untuk 18tahun keatas&berkahwin sahaja)

© 2019  Network,a subsidiary of herbacytotec Media. 

Comments

Popular posts from this blog

Cheras klinik wanita

klinik Dr.azim.co